Dec 19, 2009

Salam Penghijrahan dan Permusafiran.... (^_^)

Salam'alayk semua... Telah bermula cuti Sylvester pada kali ini...(^_^).. Alhamdulillah, pasti ramai yang akan keluar dari bumi Poland ini... dan cuti kali ini juga bertepatan dengan tahun baru hijrah 1431 H... Jadi, mari kita mulakan langkah kita dengan niat yang betul... semangat2!!!

Salam Maal Hijrah 1431 H...
Banyak kisah2 di sebalik Hijrah ini yang telah kita dengar...
Semoga segala yang telah diketahui & diceritakan di sebalik kisah Hijrah dapat kita petik dan ambil pengajarannya, kalau tak banyak sikit pun jadilah, alhamdulillah, supaya dapat terasa dalam hati kita betapa berharganya nikmat IMAN & ISLAM yang kita rasai pada hari ini...

Selamat berCuti, berJaulah dan berProgram kepada semua...
Semoga Allah permudahkan perjalanan, urusan dan kehidupan kita walau di bumi mana kita berpijak... Ingat Allah setiap mase ye!

Jika bertembung dengan sebarang masalah, banyakkan bersabar dan berdoa kepada Allah. Ingatlah pesan Allah SWT dalam ayat 153, surah Al-Baqarah yang bermaksud ;

" Wahai orang-orang yang beriman! Mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Sungguh Allah beserta orang-orang yang bersabar." (2:153)

Akhir kata, Jagalah adab2 kita di sepanjang permusafiran, ingatlah tanggungjawab kita dan hak-hak sahabat dan org2 di sekeliling kita juga... semoga Allah mengganjari kita dengan sebaik2 ganjaran... (^_^)

"..... tolong-menolonglah kamu dalam mengerjakan kebaikan dan taqwa, dan jangan tolong menolong dalam berbuat dosa dan permusuhan......" (5:2)
- Barakallahufikum -

No comments:

Post a Comment