Oct 13, 2009

TIKA DAN SAAT ITU

Assalamualaikum wbt. Terdahulu memohon maaf kepada saudari ……. kerana telah menciplak artikel saudari tanpa meminta izin. Saya menulis bukan kerna inginkan nama disanjung…dan jika boleh tidak mahu dicaci. Tetapi untuk setiap perjuangan pasti ada cacian…dan setiap cacian akan saya terima dengan sebuah senyuman.

Kadangkala saya tidak faham….mengapa saya perlu dicaci…dan mungkin dibenci? Sebab musabab adalah sangat tidak jelas…Saya menegur apabila melihat adanya permasalahan.

Baiklah saya akan menceritakan sedikit kisah di belakang tabir. Pada suatu hari sedang saya membaca buku, tiba-tiba saya mendapat satu sms berbunyi “ Eh achmed….di Poland tiada dakwah ke?” Saya membalas,” Kenapa cakap begitu pulak?” Beliau lantas menjelaskan tentang sebuah blog yang dibaca….

Tika dan saat itu hati saya begitu terasa…bumi Poland tanpa usrah…hati saya begitu terpukul….terpanggil untuk menperjelaskan salah faham yang berlaku..lantas saya menulis artikel terdahulu. Saya ikhlas melindungi nama baik IPIP dan Poland…tidak tersangka ianya membawa kepada rasa kurang selesa……..

Dan biarlah sekiranya saya dibenci…namun untuk menjaga nama mereka yang saya anggap sebagai saudara, bukan sekadar cacian…lebih dari itu sanggup saya terima…



by achmEd

5 comments:

  1. oh achmed ku sayaanng~! ko nih xabes2 nk wat kontroversi.. haih~

    wahai achmed.. kami xpernah pon caci2 ande..

    this is the 2nd time mende cmni terjadi..

    post 1 entry n then anta lg 1 entry tok mintak maaf.. mcm tu la kan 'system' achmed...

    n i hope this time will b the last time.. smuge selepas ini entry achmed xmenyinggung ati sesiapon... insyaALLAH.. biiznillah.. :)

    ok achmed! ceria2 selalu ye!

    -kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi-!

    nad n dna
    [amek risiko btol tulis name sebena kat sini.. tk pe2.. demi mu achmed.. hahaha]

    ReplyDelete
  2. afwan>_<
    my mistake

    ReplyDelete
  3. salam,

    adehh, entry achmed jd kontroversi lagi ke? *-*

    kepada anon, jgn risau bukan salah awk, sebagai manusia kita tak lari dr membuat kesilapan.. cuma kadang2 kena fikir apa yg kita buat especially when blogging semua org akan baca..

    pasal post tu sy rasa kita semua kna tgk dr positive side.. kisah pertama tu in my positive view lebih kpd peringatan kpd kita supaya keep on merendahkan diri.. kita manusia yg lemah kadang2 lalai dan terselit rasa ego..

    cerita kedua tu lebih kpd menerangkan cara2 dakwah di poland kan? lebih kpd jawapan kpd persoalan2 yg menjadi tanda tanya sebelum ini..

    kpd achmEd, kami di sini takde pun mencaci awk dan awk jgn la emo! =P.. macam kak dina n kak nad kata awk kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi.. iAllah kami akan mengambil setiap entry awk sebagai "provokosi" utk bekerja lebih keras dgn ikhlas..

    so jum kita sama2 amek semua ini sbg satu cara muhasabah diri sebelum start berjuang di jalanNya... maaf jika tersalah bahasa dan teguran membina amat2lah dihargai..^______^ ~~ukhuwah itu indahh~~

    "... mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar" al-asr ayat 3..

    ReplyDelete
  4. achmed..
    minta maaf sgt2...
    salah saye... =(

    ReplyDelete