May 29, 2010

doaku

Diriwatkan dr muzni, ia berkata

Aku menemui as Syafie ketika ia sedang sakit yang membawa kematian pada nya,aku berkata pada nya.. Bagaimanakah keadaan engkau?? Lalu ia menjawab
"aku akan menjadi seorang pengembara yang akan keluar dr dlm dunia ini"
"Dan kpd saudaraku, aku akan menjadi seorang yang dipisahkan dr meraka"
"Sementara segala amalan keburukkan ku adalah aku penanggngnya"

"dan aku adalah seorang yang amat mengharapkan utk meminum gelas kerahmatan allah"
"Kpd allah lah aku kembali..."

"Tidak aku ketahui apkah rohku bergerak ke syurga lalu aku mengucapkan TAHNIAH kepadanya!"atau "ke neraka yang aku tanggung SEKSA nya"
........................


Bila jiwaku tidak bermaya lagi dan jln hidupku sudah menjadi buntu...
Maka aku menjadi harapan terhadap keampunan Mu itu sebagai tangga....
Dosa memang telah menguasai diriku tetapi bila aku membandingkan dengan keampuanan Mu maka ia nya itu adalah lebih besar...
Kamu ya Allah, akan selalu memberi keampunan kepada yang berdosa.....
Kamu ya Allah,bersifat pemurah dr segi pemberian dan pengampun... dan dr segi memberikan kemuliaan & penghormatan.........

Kamu ya Allah mengetahui setiap yang tersimpan dalam lipatan hati ini....

1 comment:

  1. aku hambaNYA yang lemah lagi hina...
    tiada hak aku untuk mengangkat mukaku lebih dari suruhanNYA...
    siapalah kita tanpa Iman & Islam ini?
    hanya kerana Iman & taqwa ini, martabat manusia itu terangkat di hadapanNYA... Ya Allah..

    ReplyDelete