Jan 10, 2009


p/s: Atas sebab2 kesilapan teknikal komik ni kecik. kalau xleh bace komik ni sile klik untuk zoom. Terima kasih.

Mungkin situasi yg berlaku didalam komik tersebut tidak pernah berlaku di kalangan kita.harap-harapnye xde. Tapi sekadar ingat mengingati antara kita. Mungkin ade yg pernah terlintas dalam hati kita,

"kenape kita perlu sibuk2 kna tau psal Palestine? kenape kita kena tlong dorg?"

Lupakah kita dimana Kiblat org Islam yg pertama? Lupakah kita tentang Baitul Maqdis? Lupakah kita bahawa Rasulullah S.A.W. diangkat ke sidaratul Muntaha dari Baitul Maqdis semasa Israk Mikraj? Lupakah kita bahawa Palestinians tu adalah saudara2 seIslam kita ?

Sedih bukan, salah satu tempat suci kita diserang dan diduduki oleh orang kafir,Islam diperangi, dan lagi sedih kalau kita sekadar berpeluk tubuh.
Tak cukup dengan itu, try kita fikir secara humanity plak, cmane kalau semua tu berlaku dekat kita, saudara-saudara kita yang terdekat sendiri terkorban, Mak kita nak pg kedai tiba2 kena bom. Tak buat salah ape pn? sedih bukan?

Ok kita pn mengaku semua tu amat menyedihkan, Mengaku turut bersimpati. Tp ape plak yg kita pernah buat untuk tolong dorg? Pernah tak lepas kita sembahyang kita doa dekat saudara-saudara kita kt sana? kalau dah pernah, Alhamdulillah. Lepas tu ape lg kita boleh buat? Boikot barang2 Yahudi?
Ps2 ade yg akan cakap,Ala kalau kita tak beli ramai lagi yang akan beli. Kalau semua fikir mcm ni smpai bile2 pn boikot tak akan berjaya. Kawan2 kt friendster dan facebook kn bratus2 orang, try sebar psal boikot, klo ade 400 org dah 400 org yg akan boikot, ps2 yg 400 org ni ajk lg. ps2 yg kawan kepada kawan ni ajk lg kwan die. kawan kepada kawan ajak lg. ish ramai bukan.

Kesimpulannya, Sesibuk mane pun kita jgn kita terlepas pndg isu2 cmni dan terpulang kepada kita untuk membantu saudara2 kita disana. Tak semestinya nk tlong dorg kita kena pg palestin. kita boleh tlong dari segi ape yg kita boleh tlong. i/Allah sama-samalah kita.

WOLNA PALESTINA !! FREE PALESTIN !!

5 comments:

  1. waahh... mantap sungguh geng kabaty niyh...

    keep it up bro's... hehe...

    byk kan lg watak2 yang menarik ye.. (^_^)

    "Ilmu Bi La Amal, As Syajar Bi La samar"...
    "Ilmu tanpa Amal, Bagai pohon rendang tidak berbuah..." =)

    ReplyDelete
  2. salam..

    alhamdulillah, dah mantap sgt blog ni insyaAllah..

    teruskan..

    FREE FREE PALESTINE..

    idris

    ReplyDelete