Mar 1, 2013

PIMPINLAH DAKU




Allahu Ya Rabbi..
 Tersungkur aku menghadapMu
Bersama gunungan dosa dek lemahnya imanku
Aku terduduk kaku tertunduk malu
Menyesali seribu satu
Mengenang segala kederhakaanku..

Terkadang dunia kulebihkan
Terlalai dengan masa lapang
Terkabur dengan kesenangan
Mencari bahagia dalam kerehatan
Namun jiwa terasa kekosongan

Kerna hina  dinanya diri ini
Kusangka Kau jauh memurkai
Meninggalkan diriku sunyi sepi
Terseksa jiwa meratapi
Berduka hati tiada dicintai
Terbiar aku menangisi diri

Kupasti Kau kan kutemui
Meneruskan perjalanan berduri mencari erti
Menghunus senjata doa menikami
Kupacakkan azam mencarimu Ya illahi
Lalu kugagahkan diri tetap mentaati
Agar aku tidak Kau benci

Ya Rabbi
Aku temuiMu jauh disudut hati
Hakikatnya, Kau setia menanti
Tidak berganjak walau seinci
Menyambut semula hambaMu yang  mencari
Terlepaslah sudah gundah di sanubari
Pimpinlah daku, agar Kau bersama setiap detik nafas ini..!




Penulis:

Naqlis Fidyatul Roslan
Pelajar perubatan tahun empat
Medical University of Warsaw

No comments:

Post a Comment